Nu het hele circus van diploma-uitreiking en eindexamenexpositie erop zit, is dit misschien een mooi moment om te laten zien wat mijn afstudeerconcept nou eigenlijk is :)
Ik bedacht een nieuwe dienst (servicepropositie) voor KLM en ontwierp de marketingcommunicatie campagne om die in de markt te zetten.
Als je ervoor kiest om met KLM te vliegen (wat je hopelijk doet, na het zien van de media uitingen uit de campagne als posters, advertenties, facebookberichten, filmpje, website, flyers) dan kun je bij het inchecken je stijl- en smaakvoorkeur doorgeven. Dat doe je door uit drie stijlen/maaltijdtypen te kiezen. Op basis van jouw gegevens en voorkeur krijg je vervolgens als je gaat vliegen een meer persoonlijke vliegreis. Je krijgt bijvoorbeeld een persoonlijk welkom op je scherm. En je vindt een op jou aangepaste Holland Herald in de stoel voor je. Je krijgt een op jou afgestemde selectie van films aangeboden. En de maaltijd die je krijgt is helemaal op jouw stijl- en smaakvoorkeur ontworpen. Zo wordt je vliegreis een beleving in plaats van een massale ervaring.
Hierboven mijn 'stand' op de eindexamenexpositie. Hieronder een paar uitingen uit de campagne.
|
Een van de drie advertenties (met dank aan Simone voor de fotografie!) |
|
Een van de drie posters (met dank aan Simone voor de fotografie!) |
|
Website van KLM met de verschillende keuzes in beeld en film (met dank aan Rivka voor het filmpje!) |
|
Online inchecken en je voorkeur doorgeven |
|
Op jouw voorkeuren afgestemde Holland Herald (een van de 3 varianten) |
|
Persoonlijk welkom en op jouw voorkeuren afgestemd inflight entertainment |
|
Volgens jouw voorkeuren ontworpen maaltijd (een van de 3 ontwerpen) |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten