dinsdag 19 maart 2013

Vreemd, vreemder, vreemdst

Afgelopen week blogde ik over mijn afstudeerthema: vervreemding. Maandag presenteerden we onze voortgang tijdens 'meetmoment 1'. Dat klinkt behoorlijk officieel, maar eigenlijk was het gewoon een gezellig en opbouwend gesprek.

Stelling

Zoals ik al vertelde is het allemaal nog heel onduidelijk waar het allemaal naartoe gaat; wat mijn uiteindelijke praktische uitwerking wordt. En hoe meer onderzoek ik doe naar mijn thema, hoe onduidelijker het wordt ;) Je kan er zó veel kanten mee op!

Onderzoek

Ik startte vanuit het idee dat we weer verbinding willen met de oorsprong. Dat we weer willen weten waar ons eten vandaan komt en wat er mee gebeurt voordat het op ons bord belandt. Dat speelt sterk in onze maatschappij, maar er wordt wel al heel veel op ingespeeld dus het is lastig om dan vernieuwend te zijn.

Terug naar de oorsprong

Het woord 'vervreemding' is op zichzelf al een dankbaar woord voor ontwerpers. Het leent zich bij uitstek om lekker uit te vergroten; om extreem te gaan. Dus ik had ook een collage gemaakt met heel bizar beeld. Daar waren de docenten erg van gecharmeerd ;) Een toffe nieuwe insteek. Dus de komende weken duik ik in een 'wicked world of weirdness', hahaha.

Vreemd, vreemder, vreemdst

Weet jij nog ergens vreemd, bizar of absurdistisch foodbeeld te vinden? Of tof beeld van extreme vormen van fooddesign? Andere inspirerende tips en ideeën? Ik hoor het heel graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten