zondag 17 maart 2013

Afstuderen!

Het is tijd om te gaan afstuderen!

Man, wat is dat eigenlijk snel gegaan... In september 2011 begon ik aan mijn opleiding Mediastyling aan Academie Artemis. Me duidelijk niet bewust van wat er eigenlijk op me af kwam. De eerste vier maanden ging ik vol energie aan de slag en wrong ik me in hondderduizend bochten om aan mezelf te bewijzen dat ik deze nieuwe uitdaging echt wel kon combineren met een fulltime baan. Totdat de 'kosmos' in januari 2012 niet mis te verstane signalen naar mij uitzond; dit was echt te veel voor één mens. Ik moest een keuze maken. Een verdomd moeilijke. Ik koos. En ik ben nog steeds blij en dankbaar dat ik een keuze had en hem heb durven maken. Vanaf april 2012 kon ik eindelijk een nieuwe balans gaan vinden. Ik kreeg weer rust in mijn hoofd. En dat uitte zich ook in de opdrachten :) Na een heerlijke zomer waarin ik veel tijd vond om te illustreren, nieuwe mensen te ontmoeten en om na te denken over 'de toekomst' begon in september 2012 het tweede schooljaar. En nu is het zowaar alweer tijd voor de laatste uitdaging.

We zijn nu twee weken op weg en de eerste brainstormrondes heb ik achter de rug. Mijn basis is 'home' (we moesten kiezen uit de categorieën 'home', 'work' en 'leisure') en al mindmappend kwam ik uit op het thema 'vervreemding'.

Brainstorm - mindmap
 
We zijn vervreemd van de oorsprong, met name als het gaat om wat we eten. Trends als urban farming laten zien dat we weer verbinding zoeken met de natuur. We willen weer weten waar ons eten vandaan komt en wat ermee gebeurt voordat het op ons bord terecht komt. 
 
Brainstorm - thema

Van hieruit ga ik nu een prognose maken. Het thema verder uitdiepen en visualiseren. En uitwerken naar kleur-, vorm-, dessin- en materiaalsuggesties. Daarna ga ik een concept bedenken voor een product of communicatiecampagne, waarmee ik inspeel op dit thema. Wat dat gaat zijn weet ik op dit moment nog niet. En dat vind ik lastig en spannend tegelijk. Waar werk ik nou eigenlijk naartoe? Ik hoop dat dat in de loop van de komende weken duidelijk wordt.

Heb je tips en ideeën voor mij? Ik hoor het graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten