dinsdag 11 september 2012

My bliss: foodillustration ;)

Ik tweette het al; ik heb iets gevonden dat ik net zo leuk vind als eten. Het illustreren van eten :)
Op vakantie (ja, daar in Canada lag de inspiratie bijna voor het oprapen hoor!) had ik een ideetje en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Het is een combinatie van twee van mijn favoriete dingen: eten en patronen. Het idee is heel simpel: met de (hoofd)ingrediënten van eenvoudige recepten met drie of vier ingrediënten maak ik een patroon. Een soort decoratief recept, zeg maar. Recipepatterns. Ik was zelf helemaal idolaat van het idee, moet ik je zeggen ;) Dus ik begon vol goede moed aan de eerste illustraties. Die ik vervolgens digitaliseerde en verder bewerkte op de computer. Echt, het is lang geleden dat ik zo bewust op het moment zelf plezier had in wat ik aan het doen was. Ik kreeg die grijns gewoon niet van mijn gezicht. En na een dag ploeteren, schuiven en schaven kon ik niets anders dan hysterisch tegen mr.G roepen: 'Kijk dan, kijk dan! Ik teken salade!!' Nah ja, gelukkig kent mijn man mij langer dan vandaag ;)

Dan wil ik je nu graag deelgenoot maken van mijn gelukzaligheid :) En je vragen mij te laten weten wat je ervan vindt, waar je verbetermogelijkheden ziet en of je nog leuke recepten of andere ideeën voor me hebt. Ik wil hier namelijk heel veel meer mee doen dus je feedback is meer dan welkom!!

Recipe pattern caprese
Recipe pattern caprese


Recipe pattern lemon garlic chicken
Recipe pattern lemon garlic chicken

Recipe pattern lemon garlic chicken
Recipe pattern lemon garlic chicken

Recipe pattern spaghetti olio y aglio
Recipe pattern spaghetti olio y aglio

Recipe pattern spaghetti olio y aglio
Recipe pattern spaghetti olio y aglio
 
-----
 
I found something I like just as much as food: foodillustration :) On our holiday (inspiration everywhere in Canada!) a little idea came up and back home I got it going. It's a combination of two of my favorite things: food and patterns. With the (main) ingredients of simple recipes with tree or four ingredients, I make a pattern. A sort of decorative recipe so to say. Recipepatterns. I absolutely adored the idea itself, I must say ;) So I started to make the first illustrations. Then I digitalised them and adapted and manipulated them on the computer. Honestly, I haven't been so conciously happy while doing something in a long time. Just couldn't get that grin off my face. And after a hard days work, I hysterically shouted at mr.G: 'Look, look!! I'm drawing a salad!!' Oh well, he knows me fairly well, fortunately... ;)
 
So now I would love to share my bliss with you :) And ask you to please let me know what you think about my patterns, where you see possibilities for improvement and if you know any more recipes or have any other ideas for me. I really want to do a lot more with this, so your feedback will be very appreciated!!

4 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Heb zelf ook eens geexperimenteerd met keukenwaar (potjes, bestek, etc) als printje, werkte ook goed! Vind zelf de printjes zonder houtachtergrond het beste werken, als je mijn mening wilt weten :-) Ligt natuurlijk ook aan waar je het voor gaat gebruiken, maar ik zie gelijk theedoeken voor me en dan is die hout-achtergrond een beetje gek. Van mij mag je ook de woorden weglaten, juist die tekeningetjes zijn zo ontzettend leuk! Of als je toch met tekst wil werken, dan zou ik een ander lettertype kiezen. Iets lossers, dat meer op handgeschreven lijkt. Voor het huiselijke gevoel :-)
    Maar zoals ik al zei: hartstikke leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey da's gek, ik reageer op 12 september om half 9 's ochtends, maar de tijdzone die er staat loopt 9 uur achter...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja zeg, wilde ik een leuke reactie schrijven met kritische noot, heeft Rivka mij de woorden uit de mond genomen! Ach, ik schrijf het gewoon toch op ;-)
    Erg leuk idee en mooi uitgewerkt! Woordjes hoeven van mij ook niet, leidt af van de leuke illustraties en dat is zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal eens met bovenstaande dames: zonder hout, zonder tekst. Less is more!
    Geniaal idee, Ria, heel erg tof!

    BeantwoordenVerwijderen