In ons tweede project van dit jaar bedachten en ontworpen we een communicatiecampagne concept voor schoenmerk Camper. De campagne moet plaatsvinden tijdens 'Amsterdam 2013', hét Amsterdamse jubileumjaar. Verder moesten we de als basis één van onze drie prognoses van vorig blok gebruiken.
|
Camper tekstballon, hét terugkerende element uit de campagne. |
Aangezien Camper in Nederland amper bekend is, heb ik een introductiecampagne bedacht, gericht op naamsbekendheid. De campagne duurt een heel jaar (hee, als je zegt 'budget is vrij' dan neem ik het er ook van hè ;-) en heeft als doelgroep 'onconventionele, creatieve mensen die een statement durven te maken' (Campers zijn namelijk niet echt designschoenen, ze zien wat alternatief uit, maar zijn wel super ergonomisch en comfortabel). Die mensen ontmoet je tijdens 'Amsterdam 2013'. Ze komen dus voor de stad en de bezienswaardigheden daar en daarom ging ik voor een campagne die daarop aansluit om de beleving van het merk zo relevant mogelijk te maken.
|
Enorme tekstballonnen door de hele stad heen. |
In de campagne stelt Camper zich letterlijk voor: I'm Camper. Nice to meet you! Tekstballonnen geven het gesprek visueel weer. Je komt deze overal in de stad tegen. De dialoog stimuleert interactie. Nieuwsgierigheid wordt geprikkeld. Met de speciaal voor de campagne ontwikkelde app ga je de interactie aan. Zo leer je het merk Camper kennen en ontdek je tegelijk de stad en haar bezienswaardigheden.
|
De Camper app met een plattegrond, het weer, een foto feature en online shop. |
|
Camper spots door de stad heen; fijn voor je voeten, net als de schoenen zelf ;-) |
|
Posters door de hele stad heen; met QR-code om de app direct te downloaden. |
|
Give aways voor elk seizoen van het jaar en een flyer over de oorsprong en unieke eigenschappen van het merk. |
-----
Our second assignment this year was to design and create a communication campain concept for shoebrand Camper. Which had to take place during the event 'Amsterdam 2013'. Since Camper is a fairly unknown brand in The Netherlands, I designed an introductioncampaign. Camper introduces itself literally: I'm Camper. Nice to meet you! Speech balloons make this conversation visual. Dialogue stimulates interaction. And with the specially designed app, you actually interact with Camper. Simultaneously, you'll learn to know the brand ánd Amsterdam.
Nice! Ziet er professioneel uit. Grappig, ik heb ook een plattegrond-idee in mijn campagne zitten. Houd mijn blog volgend weekend in de gaten. :-))
BeantwoordenVerwijderenSucces morgen!!