woensdag 17 juli 2013

Nieuwe plannen... part III

Zoooo, nu heeft het wel lang genoeg geduurd ;) Het is tijd voor de ontknoping...

Wel even laten weten wat je ervan vindt hè...! :)


Naam en logo:

 
Hoe ik aan die naam kom en of hij nog wat betekent vraag je je af?
Ik las de Uppercase. En zag daar een artikel met deze naam. Vaak gaan de artikelen in dit magazine over creatieve mensen en hun bedrijf. Ik meende dus dat dat ook bij dit artikel het geval was en dacht: 'Ooooooooh wat een fantastische naam!! Ik wou dat ik die bedacht had!!' En wat bleek: het was helemaal geen bedrijfsnaam. Sterker nog, hij was in heel de wereld nog niet in gebruik als bedrijfsnaam. Kon niet missen: die was voor mij :)
 
Hij past wel echt bij mij, want mayonaise is eigenlijk de enige verslaving die ik heb :) Bovendien sluit hij helemaal aan bij mijn visie (zie Nieuwe plannen... part II) van 'niet alleen mooi, maar ook effectief'. Mijn werk is dus 'meer dan alleen lekker' :)


Website www.morethanmayo.com:

Website morethanmayo.com
De website is gemaakt door Inge van Geem van Winward; ik ben er zoooo blij mee...!!
 
De komende tijd ga ik helemaal overstappen op More than Mayo. Dat betekent dat je mijn twitternaam zal zien veranderen, maar ook die op Pinterest en Instagram. Verder blijf ik gewoon ik hoor :) Mijn blog (inclusief alle posts tot nu) verhuist naar mijn nieuwe website. Vanaf nu zal ik daar verder bloggen. Ik vind het erg leuk als je me daar blijft volgen! www.morethanmayo.com/blog

See you @ More than Mayo!

donderdag 11 juli 2013

Nieuwe plannen... part II

Wat een fijne reacties op mijn tipje van de sluier! Dat doet me goed :)

Maar wat gaat het nou precies worden, mijn 'bedrijf'?? (zie de reacties op de vorige post: ik mag van Cora geen bedrijfJE meer zeggen ;)

Ik heb er een behoorlijke poos over nagedacht, kan ik je zeggen. Ik was natuurlijk niet voor niets naast mijn baan aan mijn opleiding Mediastyling begonnen. En die illustratiecursussen die ik volgde hadden ook iets aangewakkerd. Die creatieve kant van mij, die wilde wat.

Maar hoe en wat dan?

Mijn baan helemaal opzeggen ging me wat ver. Te grote stap. Bovendien geeft die me eenvoudigweg ook de financiële ruimte om te ondernemen. Die houd ik dus. Voor drie dagen. En daarnaast werk ik voor mezelf.

Ik heb de opleiding altijd gezien als aanvulling op wat ik al kan en doe. Bij het ontwerpen en vormgeven zie ik mijn communicatieachtergrond als toegevoegde waarde. Ik ben niet alleen van het mooie plaatje, maar houd er tegelijk rekening mee wat het doel is, hoe mijn doelgroep denkt en waar ze zich bevinden. Mooi met effect dus :) Die combinatie wil ik maken.

De dienstverlening die ik ga bieden wordt dus behoorlijk breed: concept-, content-, grafisch- en illustratief ontwerp. Ik vat het samen onder de noemer 'visuele communicatie'. Aangezien 'food' echt mijn ding is (nee, écht...??! ;) wil ik wel graag proberen te focussen op opdrachtgevers die in de foodbranche actief zijn.

Dus dat gaat het worden mensen. Het klinkt wel logisch als ik het zo opschrijf :) Maar jullie willen natuurlijk niet alleen lezen wat het gaat worden, jullie willen het ZIEN! Een naam, een logo, een website, iets! Ik weet het... Maar er gaan toch echt eerst nog wat puntjes op de 'i'. En dan mag de wereld het weten :)

En wat moet dít dan worden...??


zondag 7 juli 2013

Nieuwe plannen... part I

Zoals ik in mijn vorige post al meldde, ben ik bezig met de opstart van mijn eigen bedrijfje. Drie dagen in de week blijf ik 'communicatiemevrouw' bij PGGM en daarnaast word ik 'visueel communicatie ontwerper' en eigen baas :) Ik vind het reuzespannend en heb er heel veel zin in.

Zo af en toe krijg ik de kriebels. Dan denk ik er iets te diep over na en word ik een beetje bang dat het allemaal niet gaat lukken. Dat het toch een beetje te groot voor me is. Dan stel ik mezelf gerust met de volgende quote:


Nee, denk ik dan. Het is goed zo. Je wilde dit al zoooo lang... En dit is het goede moment. Dat voel ik.

Dus ik zet steeds een stapje. Op weg naar mijn mooie grote droom. En ja, hij zal de komende maanden en jaren zeker weten bijgeslepen worden. Ik zal struikelen, misschien zelfs vallen en daarvan leren. Ik zal meer en meer focus krijgen.

De afgelopen maanden ben ik bezig geweest met het nadenken over en schrijven van mijn ondernemingsplan. Het bedenken van een naam. Het ontwerpen van mijn logo. En het maken van een website. Daar ga ik jullie de komende tijd allemaal over vertellen :)

Als je mij volgt op twitter, pinterest en instagram, ga je nieuwe foto's van mij tegen komen. Ik ben zelf altijd nogal kritisch ten aanzien van mijzelf op een foto, maar deze zijn wel heel mooi, vind je niet? Ze zijn gemaakt door Pauline van Klikklak.nu.

Binnenkort meer!

maandag 1 juli 2013

Your choice, your flight!

Nu het hele circus van diploma-uitreiking en eindexamenexpositie erop zit, is dit misschien een mooi moment om te laten zien wat mijn afstudeerconcept nou eigenlijk is :)

Ik bedacht een nieuwe dienst (servicepropositie) voor KLM en ontwierp de marketingcommunicatie campagne om die in de markt te zetten.

Als je ervoor kiest om met KLM te vliegen (wat je hopelijk doet, na het zien van de media uitingen uit de campagne als posters, advertenties, facebookberichten, filmpje, website, flyers) dan kun je bij het inchecken je stijl- en smaakvoorkeur doorgeven. Dat doe je door uit drie stijlen/maaltijdtypen te kiezen. Op basis van jouw gegevens en voorkeur krijg je vervolgens als je gaat vliegen een meer persoonlijke vliegreis. Je krijgt bijvoorbeeld een persoonlijk welkom op je scherm. En je vindt een op jou aangepaste Holland Herald in de stoel voor je. Je krijgt een op jou afgestemde selectie van films aangeboden. En de maaltijd die je krijgt is helemaal op jouw stijl- en smaakvoorkeur ontworpen. Zo wordt je vliegreis een beleving in plaats van een massale ervaring.

 
Hierboven mijn 'stand' op de eindexamenexpositie. Hieronder een paar uitingen uit de campagne.


Advertentie
Een van de drie advertenties (met dank aan Simone voor de fotografie!)

Poster
Een van de drie posters  (met dank aan Simone voor de fotografie!)


Website van KLM met de verschillende keuzes in beeld en film (met dank aan Rivka voor het filmpje!)
 
Stopmotion
Detail uit het stopmotionfilmpje; bekijk het filmpje hier 


Online inchecken
Online inchecken en je voorkeur doorgeven

Holland Herald
Op jouw voorkeuren afgestemde Holland Herald (een van de 3 varianten)

Welkomstscherm en inflight entertainment
Persoonlijk welkom en op jouw voorkeuren afgestemd inflight entertainment

Maaltijd
Volgens jouw voorkeuren ontworpen maaltijd (een van de 3 ontwerpen)